Orange Polska

Orange Polska jest wiodącym dostawcą usług telekomunikacyjnych w Polsce. Działamy we wszystkich segmentach rynku telekomunikacyjnego: telefonii komórkowej, telefonii stacjonarnej, szerokopasmowego dostępu do internetu oraz usług telewizyjnych.

Celem Orange Polska jest zapewnienie najwyższej satysfakcji klientom poprzez osiągnięcie pozycji najchętniej wybieranego dostawcy usług telekomunikacyjnych, multimedialnych i rozrywkowych, korzystającego z nowoczesnych technologii.

Orange Polska jest częścią światowej grupy Telekomunikacyjnej France Telecom. W skład Orange Polska wchodzi Telekomunikacja Polska oraz 19 spółek zależnych, m.in. PTK Centertel, Orange Customer Service, Wirtualna Polska i Fundacja Orange. Zatrudniamy ok. 23,5 tys. osób.

Orange jest oficjalnym partnerem technologicznym UEFA Euro 2012™ i dostarczy kompletne rozwiązania telekomunikacyjne oraz niezbędną infrastrukturę w Polsce.

U podstaw wszystkich decyzji, które podejmujemy na co dzień leżą wartości Orange. Staramy się postępować w sposób inspirujący, bezpośredni, uczciwy, przyjazny i dynamiczny. Tak wspieramy realizację naszych celów biznesowych i budujemy relacje z otoczeniem.

 

Strategia HR

Jacek KowalskiW polityce HRM ważne jest budowanie spójnych systemów – mówi Jacek Kowalski, członka zarządu ds. Zasobów Ludzkich w Orange Polska. W Orange Polska wprowadzamy tylko to, co pomaga nam iść do przodu.

Być liderem
– Celem Orange Polska jest zbudowanie stabilnej pozycji niekwestionowanego lidera na wszystkich rynkach swojej podstawowej działalności. Aby to osiągnąć, musimy jeszcze bardziej wsłuchiwać się w potrzeby naszych klientów. A do tego, z kolei, potrzebujemy zaangażowanych, zmotywowanych i posiadających odpowiednie kwalifikacje pracowników.

Informacja zwrotna 3600 w służbie zmiany kulturowej
Nasza firma od lat nieustannie podlega przeobrażeniom, a w konsekwencji także zmianom kulturowym. Projekt oceny 3600 wspomaga te procesy, dostarczając kompletnej informacji zwrotnej całej kadrze zarządzającej- blisko 2,5 tys. menedżerom.

Szkoły Profesjonalne
Orange Polska, podobnie jak większość firm, inwestuje w rozwój pracowników i awanse. Stworzyliśmy system, który jest połączonym narzędziem inwestycji w rozwój człowieka, doceniania finansowego i potencjalnego awansu. Tym systemem są „Szkoły Profesjonalne". Jako jedna z pierwszych powstała „Szkoła Sprzedaży". Chcemy, żeby pracownicy pionu sprzedaży oprócz dostarczania najlepszych wyników sprzedażowych potrafili jeszcze „sprzedawać" swoją wiedzę. Uruchomienie kolejnych szkół to wspólna inicjatywa HR-u i biznesu. Obecnie w Orange funkcjonuje kilkanaście takich szkół.

Orange Campus
W 2011 r. został wypracowany model określający pożądany styl zarządzania w Grupie France Telecom – Orange. – Dzięki temu można dokonywać porównań nie tylko w kraju, ale w całej Grupie i wspólnie budować atrakcyjne programy rozwojowe dla wszystkich menedżerów.
Przykładem takiej globalnej inicjatywy jest „Orange Campus" – system wypracowany przez międzynarodowy zespół . Jest to program rozwojowy, w skład którego wchodzi ponad 30 różnych programów szkoleniowych i warsztatów. Oferta jest ciągle poszerzana. Polska, obok Hiszpanii i Francji, została wybrana jako jedno z trzech centrów do szkolenia międzynarodowej kadry menedżerskiej.

HR partnerem dla menedżerów
Podział ról jest czytelny. HR dostarcza rozwiązań i narzędzi, doradza przy realizacji projektów, słowem jest partnerem. Nie wyręcza natomiast menedżerów w podejmowaniu decyzji i zarządzaniu pracownikami. To ich prerogatywa. Ciągle doskonalimy nowe rozwiązania pozostawiając wyłącznie te niezbędne i pomocne w pracy.