Faurecia

Faurecia jest graczem na rynku motoryzacyjnym o globalnym zasięgu i specjalizuje się w projektowaniu, opracowywaniu, produkcji oraz dostarczaniu części motoryzacyjnych w kluczowych grupach produktowych obejmujących:

  • fotele samochodowe
  • systemy wewnętrzne
  • zewnętrzne moduły
  • technologie kontroli emisji spalin


Nasza misja polega na dostarczaniu innowacyjnych rozwiązań dla produktów oraz procesów, które umożliwiają budowanie pojazdów przy pełnym połączeniu bezpieczeństwa, niezawodności, komfortu, stylu oraz szacunku dla środowiska.

Faurecia jest obecna w 34 krajach i zatrudnia 94 000 osób w 320 zakładach produkcyjnych i 40 Centrach Naukowo-Badawczych.

Polska jest krajem zapewniającym dynamiczny rozwój Grupy Faurecia. Mieszczą się tu zarówno zakłady przemysłowe, jak i Centrum Badawczo- Rozwojowe oraz Shared Services Centre na Europę Centralną.

W Polsce koncern Faurecia jest obecny od 1996 roku, gdzie w dziewięciu fabrykach zatrudnia łącznie ponad 6333 osób – jest obecny w postaci 5 działających firm:

  • Faurecia Automotive Polska S. A. w Grójcu
  • Faurecia Wałbrzych S.A. (w tym Jelcz-Laskowice)
  • Faurecia Legnica S.A. w Legnicy
  • Faurecia Gorzów S.A. w Gorzowie Wielkopolskim
  • Faurecia R&D S.A. w Grójcu


Portfel klientów Grupy Faurecia to światowi liderzy w dziedzinie motoryzacji. Faurecia nabyła specjalistyczną wiedzę współpracując z wiodącymi markami jak Audi, Mercedes, Opel, BMW, VW,  Daimler, Jaguar- Land Rover, Ford,  Porsche, Volvo i PSA Peugeot- Citroen.

Strategia HR


Magdalena Wojtasiak

Faurecia - wiodąca grupa produkcyjna i konstrukcyjna oferuje swoim klientom najbardziej nowoczesną wiedzę w zakresie technologii oraz produkcję najwyższej jakości. W celu utrzymania przewagi nad konkurencją, Grupa potrzebuje najlepszego zespołu kierowników, ekspertów oraz pracowników liniowych, którzy kierują się w swoich działaniach dążeniem do doskonałości.


Dlatego priorytetem Grupy jest doskonalenie umiejętności pracowników, aby każdy z nich mógł osiągnąć doskonałość we własnej dziedzinie oraz rozwijać swoją karierę, stosownie do swoich wyników i możliwości.

Zarządzanie kapitałem ludzkim jest elementem decydującym i jednym z kluczy do sukcesu. Polityka ta opiera się na pięciu kluczowych zasadach:

Dzielenie się kulturą Faurecii
Polityka Faurecii opierająca się na nieustannym doskonaleniu, pracy zespołowej, zaangażowaniu, przedsiębiorczości oraz przejrzystości ma na celu rozwój kultury w obrębie przedsiębiorstwa oraz dzielenie się nią z każdym z pracowników.

Rozwój kompetencji
Faurecia dba o rozwój zawodowy swoich pracowników od momentu zatrudnienia. Firma pozwala rozwijać się i nabywać nowe umiejętności przez cały czas trwania kariery oraz docenia wyjątkowe wyniki uzyskane w różnych dziedzinach.

Zapewnienie możliwości rozwoju
Faurecia oferuje wszystkim swoim pracownikom możliwość pełnego wykazania się swoimi rzeczywistymi umiejętnościami. Polityka Grupy w zakresie awansowania wewnątrz firmy oznacza,     że pracownicy są w stanie osiągać korzyści ze swojego doświadczenia, stosownie do swoich wyników oraz możliwości.  

Tworzenie warunków otwartego i przejrzystego dialogu
Faurecia komunikuje się bezpośrednio ze swoimi pracownikami oraz ich przedstawicielami. W ten sposób Grupa promuje otwarty oraz przejrzysty dialog, jeżeli chodzi o problemy ekonomiczne i socjalne, co w pełni odpowiada wartościom Grupy w zakresie zaangażowania się i przejrzystości.

Odpowiedzialne działanie
Dla Faurecii najważniejszym priorytetem jest dobro jej pracowników. Podejmując zobowiązanie w zakresie  zapewnienia bezpieczeństwa w miejscu pracy, Grupa wprowadziła w życie obowiązujące regulaminy, systematyczne kontrole oraz działania prewencyjne, mając na celu wyeliminowanie wypadków. Oprócz spraw związanych z bezpieczeństwem, obowiązujący w Faurecii Kodeks Etyczny opisuje zasady etycznego zachowania się dla każdego.

Faurecia stawia na ambitnych ludzi, którzy szybko się uczą, są otwarci oraz charakteryzują się kreatywnością, potrafią  pracować w zespole. Zaletą naszych pracowników jest też to, że starają się być lepszymi niż się od nich oczekuje, wiedzą czego chcą, czego szukają i potrafią udowodnić,         że zależy im na pracy u nas.

Magdalena Wojtasiak, Prezes Zarządu, Dyrektor Zasobów Ludzkich na Polskę