
Aasa Polska S.A.

Aasa Polska S.A. to technologiczna firma finansowa, która świadczy usługi dla klientów indywidualnych i małego biznesu. Należymy do międzynarodowej grupy kapitałowej z korzeniami skandynawskimi. Oddział w Polsce powstał w 2012 roku i jest jednym z najprężniej rozwijającym się w naszej grupie.
Naszą firmę tworzą pełni energii i optymizmu ludzie z całego świata. Dołącz do nas!
KIM JESTEŚMY?
Aasa jest firmą finansową XXI wieku. Specjalizujemy się w pożyczkach ratalnych, udzielanych w oparciu o zasady odpowiedzialnego pożyczania oraz unikalny i wieloetapowy proces oceny kredytowej. Dostarczamy nasze produkty poprzez kanał on-line, jak również za pośrednictwem tradycyjnych kanałów sprzedaży. Nie udzielamy pożyczek krótkoterminowych, dbamy o rozwój rynku i naszego Klienta. Aasa Polska to firma o skandynawskich korzeniach, która na polskim rynku funkcjonuje od 2012 roku.
Aasa łączy pozytywne cechy oferty banków z ofertą firm pożyczkowych – szybkość, prostotę, transparentność i bezpieczeństwo. Każdy klient Spółki jest poddawany procesowi oceny zdolności kredytowej, który dzieje się w czasie rzeczywistym i zajmuje zaledwie kilka sekund. Ściśle współpracujemy z takimi instytucjami jak Biuro Informacji Kredytowej i Biura Informacji Gospodarczej - Erif, Infomonitor i KRD.
Fundamentem naszej działalności jest odpowiedzialność. Czujemy się zobowiązani do uwzględniania problematyki społecznej oraz interesów naszych klientów, partnerów i pracowników w naszej codziennej działalności.
Naszą firmę tworzą pełni energii i optymizmu ludzie. Pracujemy w międzynarodowym środowisku
W naszym nowoczesnym biurze w Warszawie panuje rodzinna atmosfera. Jego atuty to także świetna lokalizacja (tuż przy stacji metra Rondo Daszyńskiego) i komfortowe warunki pracy. Zaprojektowaliśmy je razem, inspirując się wyglądem naszego oddziału w Tallinie.
Do strategicznych celów Aasa Polska, należą zrównoważony rozwój i uwzględnianie w codziennych działaniach problematyki społecznej, interesów klientów, partnerów i pracowników. Z dumą realizujemy działania z zakresu odpowiedzialności społecznej.
Z myślą o budowaniu wysoce rozwiniętej kultury organizacyjnej, wdrożyliśmy Kartę Różnorodności. Wierzymy, że to różnorodni ludzie inspirują biznes.
Paweł Pawlukiewicz, Członek Zarządu Aasa Polska
Aatrybuty
W PRACY CZUJEMY SIĘ JAK U SIEBIE
W Aasa wszyscy jesteśmy równi, dlatego zwracamy się do siebie po imieniu. Razem tworzymy i wdrażamy swoje pomysły, które napędzają nasz rozwój – zarówno osobisty, jak i całej organizacji.
Wspólnie bierzemy udział w akcjach dobroczynnych, imprezach integracyjnych i maratonach.
Po pracy umawiamy się na grę w piłkę i jeździmy na mecze jako zawodnicy i kibice.
Lubimy się i wspieramy się w codziennej pracy.
KRĘCI NAS ROZWÓJ
Każdy z nas ma dostęp do wartościowych szkoleń i staży wewnętrznych, dzięki którym nieustająco rozwija swoje kompetencje zawodowe. Ponadto nasi pracownicy chętnie dzielą się swoją wiedzą w ramach projektu Aasa Spirit Hub. Naszą siłą są liderzy, którzy stanowią inspirację do podejmowania kolejnych wyzwań. Stawimy na rozwój, bo to on napędza nas do działania. Osiągamy wszystko, o czym zdołamy pomyśleć – z drobnych myśli rodzą się wielkie rzeczy.
TWORZYMY MIĘDZYNARODOWE ŚRODOWISKO
Pracujemy w międzynarodowym środowisku, z kolegami i koleżankami pochodzącymi z Finlandii, Estonii, Szwecji, Rosji, Kazachstanu i Czech. Dlatego organizujemy dla nich bezpłatne lekcje języka polskiego, w których chętnie biorą udział. W biurze odbywają się także lekcje języka angielskiego z native speakerem.
JESTEŚMY KOPALNIĄ INNOWACYJNOŚCI
Jesteśmy doceniani za własną inicjatywę i pomysłowość. Wzajemnie motywujemy się do działania i lubimy ze sobą współpracować. W ramach programu „Ninja” możemy wdrażać nasze projekty w różnych obszarach, przy wsparciu Zarządu. Możemy być czynną częścią realizacji swojego pomysłu – jesteśmy przekonani, że świeże inicjatywy są ważne i to one mają realny wpływ na przyszłość.
WYSOKA KULTURA PRACY
Wiemy, jak ważna jest równowaga pomiędzy pracą, a życiem prywatnym. Staramy się tak zarządzać swoim czasem, aby w ciągu 8 godzin zrealizować wszystkie zaplanowane na dany dzień zadania. W badaniu satysfakcji pracowniczej Engagement survey z 2018 roku work-life balance była jednym z wyżej wymienianych wartości.
SPOŁECZNIE ODPOWIEDZIALNI
Odpowiedzialność społeczna
Fundamentem naszej działalności jest odpowiedzialność. Czujemy się zobowiązani do uwzględniania w naszej codziennej działalności problematyki społecznej oraz interesów naszych klientów, partnerów i pracowników.
Podejście to przekłada się na etyczny i transparentny sposób prowadzenia firmy. Działamy w oparciu o poszanowanie obowiązującego prawa. Spełniamy wszystkie wymogi formalne i realizujemy zasady odpowiedzialnego pożyczania. Wraz z naszymi pracownikami i partnerami aktywnie angażujemy się w działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu.
Chcąc wspierać zrównoważony biznes, dołączyliśmy do grona strategicznych Partnerów Forum Odpowiedzialnego Biznesu i podpisaliśmy Kartę Różnorodności.
Odpowiedzialność w miejscu pracy
Każdego dnia dokładamy wszelkich starań, aby Aasa była komfortowym, inspirującym i rozwijającym miejscem pracy, pełnym energii i optymizmu. Wspieramy oddolne inicjatywy, wolontariat oraz współpracę międzydziałową i międzynarodową.
Jesteśmy sygnatariuszem Karty Różnorodności i na co dzień podejmujemy wiele działań w zakresie wspierania różnorodności i wielokulturowości. Chcemy tworzyć organizację działającą w oparciu o poszanowanie podstawowych zasad równości. Taką, która szanuje różnorodność wszystkich osób w środowisku pracy, bez względu na płeć, wiek, narodowość, wyznanie, orientację seksualną czy niepełnosprawność.
Podejmujemy też wiele działań w zakresie społecznej odpowiedzialności w miejscu pracy. Przykładem tego jest program „Aasa Heart Inside”, w ramach którego pracownicy biorą udział w inicjatywach dobroczynnych, maratonach charytatywnych i akcjach krwiodawstwa.
Odpowiedzialność biznesowa
W 2013 roku otrzymaliśmy od Biura Informacji Gospodarczej InfoMonitor Certyfikat Firmy Wiarygodnej Finansowo. Przeszliśmy także pozytywnie weryfikację dokonywaną przez Komisję Etyki przy Konferencji Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce pod kątem dostosowania się do Zasad Dobrych Praktyk w swoich praktykach biznesowych, odnoszących się do sprzedaży produktów kredytowych.
Od 2015 roku jesteśmy członkiem Konferencji Przedsiębiorstw Finansowych, skupiającej kilkadziesiąt kluczowych przedsiębiorstw z rynku finansowego w Polsce. Zasady wypracowane przez KPF uznajemy za podstawowe wartości i ideały etyczne przedsiębiorstwa finansowego. Wspólnie z KPF i firmami zrzeszonymi opracowaliśmy również Księgę Dobrych Praktyk Sprzedaży Produktów Kredytowych, która stanowi zbiór reguł odpowiedzialnego pożyczania, adresowany do instytucji pożyczkowych w Polsce.
W 2015 roku otrzymaliśmy Certyfikat Odpowiedzialni w Biznesie przyznawany przez ERIF Biuro Informacji Gospodarczej S.A., który wyróżnia przedsiębiorstwa i instytucje aktywnie wspierające budowanie wiarygodności i odpowiedzialności pomiędzy uczestnikami rynku.
Strategia HR
Jak realizujemy strategię personalną:
- Realizujemy cele indywidualne, które przekładają się na cele strategiczne firmy,
- Wspieramy naszą firmę oraz siebie nawzajem,
- Rozwijamy siebie, swoje kompetencje, tworzymy możliwości rozwoju pracowników na poziomie indywidualnym i zespołowym.
Najważniejsze założenia strategii personalnej Aasa Polska:
- Fundamentem naszej działalności jest odpowiedzialność. Czujemy się zobowiązani do uwzględniania problematyki społecznej oraz interesów naszych klientów, partnerów i pracowników w codziennej pracy.
- Aasa tworzą pełni energii i optymizmu ludzie. Pracujemy w międzynarodowym środowisku, cenimy różnorodność, ponieważ wierzymy, że to właśnie ona jest jednym ze źródeł naszej przewagi konkurencyjnej, a konfrontacja różnych poglądów, opinii, stylów pracy, umiejętności i doświadczeń uwalnia nową jakość i pozwala nam osiągać lepsze wyniki biznesowe.
- Inwestujemy w naszych pracowników, stwarzając im dogodne warunki pracy, przyjazną i otwartą atmosferę, możliwość zdobywania nowych, a także doskonalenia już posiadanych umiejętności. Wierzymy, że rozwój zawodowy jest kluczem do sukcesu – zarówno osobistego, jak i zawodowego.
- Promujemy kulturę otwartej organizacji.
- Wartości, którymi kierujemy się na co dzień to: miej otwarty umysł, pytaj, idź w prostotę, realizuj i dostarczaj wartość.
- Kreujemy i utrzymujemy wysokie zaangażowanie wśród pracowników, co roku przeprowadzamy badanie satysfakcji, mierzące poziom zaangażowania wśród pracowników, co pozwala nam zdefiniować obszary do poprawy.
- Nasze płace są konkurencyjne i na bieżąco dostosowywane do panujących warunków ekonomicznych.
- Istotnym elementem budowania komfortu pracowników jest motywacja, szczególne znaczenie przypisujemy tej pozapłacowej:
- Opieka medyczna na najwyższym poziomie
- Karty multisport
- Wyjazdy i spotkania integracyjne
- Upominki okolicznościowe z okazji urodzin pracowników
- Zajęcia języka angielskiego
- Tematyczne wtorki (jedzeniowe)
- Cykliczne szkolenia tematyczne
- Pracownicy mają możliwość pracy poza granicami kraju w naszych europejskich oddziałach, co pozwala na swobodny przepływ wiedzy i informacji, a także wspiera różnorodność kulturową, która jest dla nas bardzo istotna.
- Promujemy kulturę otwartego dialogu i swobodnej komunikacji między wszystkimi pracownikami, na wszystkich szczeblach. Zachęcamy pracowników do dzielenia się swoimi pomysłami i spostrzeżeniami.
- Organizujemy regularne spotkania, które pozwalają na efektywny dialog o celach, strategiach i osiągnięciach.
Anna Romańska, Dyrektor Personalny