Jakie okoliczności decydują o tym, że dana informacja traktowana jest jako stanowiąca tajemnicę przedsiębiorstwa?
Prawne i techniczne sposoby zabezpieczenia informacji poufnych.
Dobre praktyki w zakresie przekazywania pracownikowi informacji poufnych. Monitoring wykorzystywania przez pracownika informacji poufnych - prawo wglądu do służbowej korespondencji pracownika, weryfikacja bilingów rozmów oraz monitoring miejsca pracy a ochrona dóbr osobistych pracownika.
Podstawy prawne odpowiedzialności pracownika – na jakiej podstawie i w jaki sposób pociągnąć pracownika do odpowiedzialności za naruszenie tajemnicy przedsiębiorstwa?
2. Zakaz konkurencji.
Zakaz konkurencji w trakcie i po ustaniu stosunku pracy - podstawy prawne i mechanizmy skutecznych zabezpieczeń.
Konstrukcja umowy o zakazie konkurencji po ustaniu stosunku pracy - kryteria wyboru pracowników do zawarcia umowy, praktyczne wskazówki co do kluczowych postanowień, możliwość wypowiedzenia umowy przez pracodawcę i odstąpienia od niej.
Roszczenia pracodawcy z tytułu naruszenia zakazu konkurencji przez pracownika.
3. Podkupienie pracownika jako czyn nieuczciwej konkurencji, czyli tzw. employee poaching w praktyce.
Jakie zachowania są zagrożone sankcją prawną oraz na jakiej podstawie?
Metody zabezpieczenia przed employee poaching.
Praktyczne aspekty dochodzenia roszczeń w związku z poniesioną przez pracodawcę szkodą.
4. Nieuczciwy pracownik a mienie powierzone.
Skuteczne mechanizmy zabezpieczenia pracodawcy przed nieuprawnionym korzystaniem przez pracowników z mienia służbowego w celach prywatnych.
Sprawdzone rozwiązania w zakresie rozliczenia z powierzonego mienia. Konsekwencje nieterminowych lub nierzetelnych rozliczeń pracowników.
Oświadczenie o potrąceniu z wynagrodzenia za pracę - zasady prawidłowej konstrukcji oświadczenia w celu zabezpieczenia interesów pracodawcy.
Dochodzenie roszczeń przez pracodawcę - case study.